امروز: 1405/04/01 ساعت : 19:40
  • صفحه نخست
  • درباره ما
  • ورزشی
  • رای کمیته یا تصمیم هیئت رئیسه/کدام سهمیه می گیرد؟

    فوتبال ایران بار دیگر خود را با یک بحران اداری-حقوقی در آستانه رقابت‌های آسیایی روبرو دیده است. موضوع این بار، نبرد سه باشگاه پرسر و صدای پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو بر سر سهمیه سوم آسیاست؛ نبردی که گویای شکاف عمیق میان «رای کمیته‌ها» و «تصمیمات هیئت رئیسه» است.

    در حالی که از نظر حقوقی، حق با باشگاه گل‌گهر است و تایید عدم صلاحیت بازیکن خارجی چادرملو می‌تواند مسیر صعود این تیم به آسیا را هموار کند، اما به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال به دنبال یک راه حل «مصلحت‌اندیشانه» اما بحث‌برانگیز است. پیشنهاد برگزاری تورنمنت سه‌جانبه میان پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو، در واقع تلاش برای مدیریت پیامدهای تصمیمات اشتباه مدیریتی در ماه‌های اخیر است.

    عجیب‌ترین بخش این ماجرا آنجاست که حتی با صدور رای به سود گل‌گهر، مسیر برگزاری این تورنمنت سه‌جانبه هموار باقی می‌ماند؛ امری که می‌تواند معنای «عدالت ورزشی» را در فوتبال کشور با چالش جدی مواجه کند. اکنون باید دید آیا رای کمیته استیناف می‌تواند مسیر قانونی را باز کند یا فدراسیون با اجرای یک تورنمنت جایگزین، از مسیر رای کمیته انضباطی عبور خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *