حمله غیرمستقیم استقلال به تصمیمات فوتبالی؛ تاجرنیا: بهجای سناریوسازی برای سهمیه آسیا، جام حذفی را برگزار کنید.
سرپرست مدیرعاملی استقلال با انتقاد از بلاتکلیفی مسابقات داخلی، از اصرار فدراسیون برای اعلام آمادگی کتبی آبیها خبر داد و گفت: استقلال هرجا لازم بوده با فوتبال کشور همراهی کرده است.
سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در نشست خبری خود ضمن انتقاد از روند تصمیمگیریهای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، تأکید کرد که باشگاه استقلال قصد ورود به حواشی و جنجالهای مرتبط با سهمیههای آسیایی و جایگاه سایر تیمها را ندارد.
علی تاجرنیا در واکنش به برخی بحثها درباره سهمیه احتمالی تیمهای لیگ برتر گفت: رویه هیئتمدیره و مدیریت باشگاه استقلال در این دوره این بوده که به هیچ عنوان وارد جنجالها و بحثهایی که به نوعی به باشگاه استقلال مرتبط میشود، نشویم. اینکه تیم دوم یا سوم چه شرایطی دارد و چه تیمی باید به رقابتهای آسیایی برود، مسئله ما نیست.
وی در ادامه با اشاره به تعامل استقلال با فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون فوتبال اصرار داشت باشگاه استقلال به صورت کتبی اعلام آمادگی کند که پس از جام جهانی در مسابقات لیگ شرکت خواهد کرد. با اصرار فدراسیون این نامه از ما دریافت شد. زمانی که گفته شد مسابقات لیگ پیش از جام جهانی برگزار نشود، برای همراهی با تیم ملی و سایر باشگاهها پذیرفتیم و تمرینات خود را بر همان اساس برنامهریزی کردیم.
تاجرنیا با تأکید بر اهمیت برگزاری کامل مسابقات داخلی افزود: قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی علاوه بر ارزش ورزشی، به اعتبار فوتبال ایران کمک میکند و کارنامهای قوی برای فوتبال کشور به جا میگذارد.
سرپرست مدیرعاملی استقلال همچنین نسبت به بلاتکلیفی جام حذفی انتقاد کرد و گفت: فدراسیون فوتبال طی ۶۰ روز گذشته بارها درباره لیگ برتر اظهارنظر کرده و سناریوهای مختلف را بررسی کرده است، اما درباره جام حذفی حتی یک مصوبه روشن از سوی هیئترئیسه ارائه نشده است. این انتظار زیادی نیست که درباره یکی از مهمترین رقابتهای فوتبال کشور تصمیمگیری شفاف صورت گیرد.
وی ادامه داد: این پرسش مطرح است که چرا به جای برگزاری جام حذفی، مدلهای مختلفی برای تعیین سهمیه آسیایی بررسی میشود. در حالی که میتوان ظرف ۱۰ روز مسابقات جام حذفی را برگزار کرد، بحثهایی مانند کسر امتیاز از تیمها، آرای کمیتههای قضایی و سناریوهای متعدد برای سهمیه آسیا مطرح میشود.
تاجرنیا تصریح کرد: زمان و انرژی هیئترئیسه فدراسیون فوتبال صرف بررسی مدلهای مختلف میشود، در حالی که راهحل مشخص، برگزاری مسابقات جام حذفی و تعیین تکلیف سهمیهها در زمین مسابقه است.
در همین راستا، رضا فتاحی نیز درباره وضعیت جام حذفی گفت: هماهنگیهای لازم با باشگاههای حاضر در این رقابتها انجام شده و از میان هشت تیم حاضر، به جز یک تیم، سایر تیمها آمادگی خود را اعلام کردهاند.
وی پیشنهاد داد: به جای برگزاری نشستهای چندجانبه، هرچه سریعتر قرعهکشی مسابقات انجام شود تا تیمها حریفان خود را بشناسند و فدراسیون نیز زمان برگزاری دیدارها را اعلام کند.
فتاحی تأکید کرد: «هر تیمی که در موعد مقرر در زمین حاضر شود، مسابقه خود را برگزار خواهد کرد و تیمی که حاضر نشود، بازنده اعلام شده و از گردونه رقابتها کنار خواهد رفت. اجرای این راهکار نیز پیچیدگی خاصی ندارد.